قابلیت جدید نوین چت: چت بات هوش مصنوعی

تحول در خدمات پشتیبانی مشتریان با نوین چت: چت بات هوش مصنوعی که کسب‌وکارها را دگرگون می‌کند

در دنیای امروز، صنعت خدمات پشتیبانی مشتریان شاهد یک انقلاب اساسی است. اما این انقلاب نه در قالب نیروی انسانی، بلکه در قالب ربات‌ها و هوش مصنوعی به وقوع پیوسته است. چت بات هوش مصنوعی نوین چت، یکی از دستاوردهای بزرگ این تحول در صنعت پشتیبانی مشتریان در کشور است که می‌تواند به کسب‌وکارها در بهبود عملکردشان کمک شایانی کند.

در این مقاله قصد داریم مسیری که تیم نوین چت طی کرده تا چت بات هوش مصنوعی را به سیستم‌های خود اضافه کند، برای شما شرح دهیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به بهینه‌سازی سیستم‌های فروش، پشتیبانی، مارکتینگ و مدیریت کسب‌وکار خود علاقه‌مندید، این مقاله می‌تواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

چت بات هوش مصنوعی نوین چت چه تأثیری در کسب‌وکارها دارد؟

در سال‌های اخیر، یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها در فناوری، ورود هوش مصنوعی به حوزه‌های مختلف بوده است. این پیشرفت‌ها سبب بهبود عملکرد کسب‌وکارها در حوزه‌های گوناگون شده و حالا نوبت به صنعت پشتیبانی مشتریان است که با کمک هوش مصنوعی به دگرگونی و بهبود خدمات خود بپردازد. چت بات هوش مصنوعی نوین چت به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به صورت دائمی و بدون توقف، در خدمت کاربران خود باشند.

در این بخش، قصد داریم به مزایای استفاده از چت بات هوش مصنوعی و اینکه چرا کسب‌وکارها باید به استفاده از آن روی بیاورند، بپردازیم. موارد زیر تنها بخشی از دلایلی هستند که می‌توانند کسب‌وکارها را به سمت استفاده از هوش مصنوعی و چت بات‌ها ترغیب کنند.

۱. کاهش هزینه‌ها:

یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از چت بات‌های هوش مصنوعی، کاهش هزینه‌هاست. چت بات‌ها قادر هستند مکالمات انسانی را شبیه‌سازی کنند و به این ترتیب، هزینه‌های هنگفت استخدام نیروی انسانی را کاهش دهند. البته این بدان معنا نیست که نیروی انسانی از فرآیند حذف می‌شود؛ بلکه با وجود چت بات‌ها، می‌توان تمرکز نیروی انسانی را بر مسائل پیچیده‌تر و تخصصی‌تر گذاشت. در واقع، چت بات‌ها به نیروی انسانی کمک می‌کنند تا بر وظایف ارزشمندتر تمرکز کنند و در عین حال به بهبود فرآیندهای پشتیبانی کمک می‌کنند.

۲. افزایش رضایت مشتری:

یکی دیگر از دلایلی که کسب‌وکارها به استفاده از چت بات‌های هوش مصنوعی روی می‌آورند، افزایش رضایت مشتری است. همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین عوامل جلب رضایت مشتریان، ارائه خدمات پشتیبانی سریع و با کیفیت است. چت بات‌ها می‌توانند با سرعت پاسخگویی به سوالات مشتریان، فرآیند پشتیبانی را تسریع کرده و تجربه کاربری بهتری را ایجاد کنند. این چت بات‌ها به کمک اطلاعات موجود در وبسایت کسب‌وکار، می‌توانند تعاملات بهتری با کاربران داشته باشند و این به نوبه خود باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شود.

۳. آنالیز رفتار کاربر و بهبود تعاملات چت بات:

چت بات‌ها نه تنها به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند، بلکه در هر تعامل خود نیز یاد می‌گیرند. به عبارت دیگر، این چت بات‌ها از هر مکالمه با کاربران، داده‌های جدیدی جمع‌آوری کرده و در دفعات بعدی، می‌توانند پاسخ‌های دقیق‌تری به سوالات کاربران ارائه دهند. علاوه بر این، چت بات‌ها به مرور زمان قادر خواهند بود تا تعاملات انسانی بهتری داشته باشند و تجربه کاربری بهتری را فراهم کنند. به این ترتیب، عملکرد چت بات‌ها به مرور زمان بهبود می‌یابد.

۴. افزایش نرخ پاسخگویی به کاربران:

یکی از محدودیت‌هایی که نیروی انسانی در پشتیبانی مشتریان با آن روبه‌رو است، زمان است. هر اپراتور پشتیبانی تنها در ساعات کاری خود می‌تواند به تعداد محدودی از کاربران پاسخ دهد. اما چت بات هوش مصنوعی هیچگونه محدودیتی در زمان و تعداد پیام‌ها ندارد. این ویژگی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که به صورت ۲۴ ساعته و در تمام روزهای هفته به کاربران پاسخ دهند و در نتیجه نرخ پاسخگویی به کاربران را به طور چشمگیری افزایش دهند.

۵. کاهش درخواست‌های انسانی:

چت بات‌ها می‌توانند به عنوان اولین خط پشتیبانی به کار گرفته شوند و درخواست‌های ساده و رایج کاربران را پاسخ دهند. این امر باعث می‌شود که تعداد درخواست‌هایی که نیاز به دخالت انسان دارند کاهش یابد و در نتیجه پشتیبانی سلف‌سرویس و خودکار تقویت شود. به این ترتیب، چت بات‌ها می‌توانند مسائل ساده و غیرتخصصی کاربران را سریعاً حل کرده و تنها موارد پیچیده را به نیروی انسانی ارجاع دهند.

۶. افزایش فروش:

چت بات‌ها تنها در زمینه پشتیبانی به کار نمی‌روند؛ بلکه می‌توانند به افزایش فروش نیز کمک کنند. این چت بات‌ها قادرند کاربران را به سمت بخش‌های مختلف قیف فروش هدایت کرده و در نهایت آنها را به خرید محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما ترغیب کنند. چت بات‌ها می‌توانند به کاربران کمک کنند تا بهترین گزینه‌های خرید را پیدا کرده و تصمیمات خرید خود را بر اساس اطلاعات دقیق و به‌روز بگیرند.

مسیر چت بات هوش مصنوعی نوین چت:

اگر شما هم جزو کاربران حساب پریمیوم پلاس نوین چت هستید، به راحتی می‌توانید این ویژگی را به داشبورد مدیریتی خود اضافه کنید. پس از فعال‌سازی چت بات هوش مصنوعی نوین چت، این سیستم به مدل‌های GPT-4 و مدل‌های اختصاصی نوین چت متصل شده و به صورت خودکار به سوالات کاربران شما پاسخ می‌دهد. چت بات نوین چت از محتوای پایگاه دانش و بلاگ وبسایت شما به عنوان منابع اولیه برای جستجو و پاسخگویی به سوالات کاربران استفاده می‌کند. شما می‌توانید در تنظیمات چت بات مشخص کنید که این منابع چگونه در فرآیند یادگیری چت بات به کار گرفته شوند.

تفاوت ربات پاسخگو و چت بات هوش مصنوعی:

ربات پاسخگوی نوین چت که از نسخه ۴.۰.۰ به سیستم‌های ما اضافه شده است، به طور عمده برای ارسال پیام‌های از پیش تعیین‌شده به کاربران استفاده می‌شود. این ربات‌ها به صورت ثابت و بدون تغییر پاسخ می‌دهند. اما چت بات هوش مصنوعی نوین چت به صورت خودکار و با استفاده از موتورهای جستجو، قادر است بدون نیاز به تنظیم پیام از سوی شما، به سوالات کاربران پاسخ دهد و تعاملات بهتری ایجاد کند.

چت بات هوش مصنوعی نوین چت یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین چت بات‌های هوش مصنوعی در ایران است که می‌تواند تحول بزرگی در کسب‌وکار شما ایجاد کند. تیم نوین چت همواره در تلاش است تا بهترین خدمات را به شما ارائه دهد و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تجربه‌ای عالی از پشتیبانی مشتریان برای شما فراهم کند.

اشتراک گذاری :

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *